Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hottop volt ?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hottop volt ?

Hej forum

Jeg afsøger i øjeblikket markedet for at købe ny rister, specielt er jeg interesseret i Hottop.
    Jeg ved at nogle ristere er følsomme for at der er tilstrækkelig volt til rådighed.
    Til min forundring kan man på Danske hjemmesider se at der tilbydes Hottop`s i 220volt henholdsvis 230volt versioner.
    Det kunne være interessant at høre jeres (Hottop ejere) erfaringer på dette område. Specielt om der er nogle problemer for 230 volt versionerne.
    Tænker her specielt på om der er problemer med at opnå tilstrækkelig ristningsgrad indenfor 17 - 19 minutter.

På forhånd tak for alle reaktioner

Re:Hottop volt ?

Min er en 220v og jeg har ikke oplevet nogen problemer
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

Det er jo ikke nogen hemmelighed at HB tilbyder Hottop 230 volt til attraktiv pris pt. og pundet er jo billigt.
      Spørgsmålet er så hvis man bor i et \"strømsvagt\" område, hvordan vil maskinen så klare sig.
      Vil ristetiden forlænges uacceptabelt ? Nogle der kører 230 volt ?

Comment

Golf20 wrote:
        Det er jo ikke nogen hemmelighed at HB tilbyder Hottop 230 volt til attraktiv pris pt. og pundet er jo billigt.
        Spørgsmålet er så hvis man bor i et \"strømsvagt\" område, hvordan vil maskinen så klare sig.
        Vil ristetiden forlænges uacceptabelt ? Nogle der kører 230 volt ?
        Hej Golf20,

Først og fremmest skal der da lige lyde et \"velkommen til EspressoBar\"

Jge har ikke selv en Hottop, men jeg ved at KaffeMekka er stoppet med at sælge 230V modellen fordi de har haft kunder der havde problemer med uacceptabel lang ristetid. Men jeg ved også at der er brugere her på E-Bar, der har købt 230V modellen hos HB og ikk ehar haft nogle problemer.

Så måske er det som du siger, et spørgsmål om, hvor belastet el-nettet er i det område man bor på det tidspunkt man rister.
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Ja - tak for velkomsten.

Har pt. en Gene Café af første udgave. Nov. 05. Den hoster afsted på op til 25-28 min. for en espressoristning.
          Det påfaldende er, at den de første 6 måneder jeg havde den, kunne frembringe grillkul på under 19 min. Nu slår den varmeelementet til og fra konstant. Dette medfører at temperaturen sjældent overstiger 220 grader indenfor de første 20 minutter.
          På diverse forum kan man læse denne rister nu er i sin tredie revision. Blandt andet er der kommet ny firmware, andet varmelegeme oa. Så i jeg ved faktisk ikke om jeg står med lavt volt i huset eller en syg rister.
          Det er nok nødvendigt at finde ud af det først.

Comment

Golf20 wrote:
            Ja - tak for velkomsten.

Har pt. en Gene Café af første udgave. Nov. 05. Den hoster afsted på op til 25-28 min. for en espressoristning.
            Det påfaldende er, at den de første 6 måneder jeg havde den, kunne frembringe grillkul på under 19 min. Nu slår den varmeelementet til og fra konstant. Dette medfører at temperaturen sjældent overstiger 220 grader indenfor de første 20 minutter.
            På diverse forum kan man læse denne rister nu er i sin tredie revision. Blandt andet er der kommet ny firmware, andet varmelegeme oa. Så i jeg ved faktisk ikke om jeg står med lavt volt i huset eller en syg rister.
            Det er nok nødvendigt at finde ud af det først.
            Kan det være en temp. føler der er \"groet\" til i kaffesod???
            Mazzer Kony Electronic

Comment

Golf20 wrote:
              Ja - tak for velkomsten.

Prøv at skille din chaff collector ad. Altså ikke bare tage den af, men skille den helt ad. Der er to \"lag\" af gitre, den blæser den varme luft ud af og hen over tid fanges små stykker chaff imellem disse to lag og efterhånden som der bliver mere og mere lukket her, vil effekten af risteren falde. Jeg har læst om et par tilfælde af dette på TooMuchCoffee. Det ville da være dejligt, hvis det var så nemt at få Gene\'en til at køre optimalt igen, ik\'?

La Marzocco GS/3
              Baratza Forté
              Bestmax filter

Comment

Tak begge.
                Det skal absolut undersøges, har renset omtalte collector tidligere ( 2006 :-) så tror det ikke rigtigt.

Kan det være en temp. føler der er \"groet\" til i kaffesod???\"
                Har du viden om hvor sådan en \"bandit\" sidder ?

Det ville være super igen at være herre over processen.

Comment

Golf20 wrote:
                  Har du viden om hvor sådan en \"bandit\" sidder ?
                  Sorry .. har ingen ide ...
                  Mazzer Kony Electronic

Comment

Ja, det lyder lidt som problenet hottops også kan få - et lag kaffeskidt på temperaturføleren - man kan rense den med vand med lidt rensemiddel i (som f.eks. cafiza)...

Jeg har en 230V HT fra HB - Jeg har absolut ingen problemer. Jeg har dog ikke målt min volt - Men det kan jeg da gøre - multimeteret står ved siden af HT\'en Skal prøve at huske det, når jeg er i garagen næste gang!
                    Sort som en panter, sort som slanter
                    Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
                    Sort som piloten I en Tie Fighter
                    Sort som pletterne på Pongo
                    Sort som alle andre end Tintin I Congo
                    Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Hej.

Først også et velkommen herfra.

Nu får jeg selvfølgelig \"smæk\" af MoBak fordi jeg går OT, men da han jo også har en Gene kan det være at han ser gennem fingre med det denne gang.

Genen er en dejlig rister, jeg har selv haft glæde af at have en i hjemmet inden jeg \"kom\" til at opgradere en smule.

Genen måler temperaturen ved udgangen af ristekammeret. Og det er slet ikke usandsynligt at føleren efter så lang tid er blevet en smule nasset til at røg og andet, nu hvor den sikkert har hostet sig igennem en del kilo efterhånden.
                      Samtidig sidder der også en føler i området omkring indsugningen.

Genesis er faktisk så venlige at ligge deres parts breakdown på Genen online. pdf fil på omkring 3,5MB.

På side 10 kan du se at del C05 (den pink) er den thermiske sensor ved indsugningen, og på side 12 er det del A04 (sjovt nok også pink) der er sensoren ved \"udstødningen\".

Inden jeg smed 3-4k efter en ny rister, ville jeg nok forsøge at skille Genen ad og rense de to sensorer.

Og når maskinen alligevel er skildt ad, så lige rense del A03 (også pink ??) på side 16, som er filteret der sidder foran indsugningsmotoren.

Du kan også se alle de pink dele på side 3, men jeg syntes overblikket er bedre på de andre sider.

God fornøjelse, og lad os endelig høre resultatet.
                      Administator på espressobar
                      Izzo Alex Duetto
                      Toper Cafemino
                      Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                      Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

MoBak - You are the Boss

Filter adskilt - 100% lukket - rengjort - samlet- ristet 150 gr. til espresso på 18 min. perfekt - bukker og takker.

Tak til øvrige for svar
                        Vil se på blæserindsugning og sensorer ved lejlighed

har tidligere skiftet varmelegeme, så har været derinde tidlgere

meeeeennnn - var lige kommet i opgraderingsmode, hvad nu ?

Comment

Golf20 wrote:
                          Undskyld :blush: :laugh:

La Marzocco GS/3
                          Baratza Forté
                          Bestmax filter

Comment

Golf20 wrote:
                            Det er her en hammer kommer ind i billedet ... :whistle:
                            Mazzer Kony Electronic

Comment

MoBak wrote:
                              Golf20 wrote:
                              Undskyld :blush: :laugh:
                              PS: Jeg kan sagtens hjælpe dig med at finde på noget andet at købe for de penge, som jo stort set er at betragte som brugt! Hvilken maskine og kværn har du? Er der måske basis for en upgrade dér? :silly:

La Marzocco GS/3
                              Baratza Forté
                              Bestmax filter

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎