Opslag

Collapse
No announcement yet.

Vandbehandlig

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vandbehandlig

Er der en der har erfaring med Brita On Tap?. Jeg bor i en meget lille lejlighed, hvor der ikke er ledig plads pga div. maskiner til kaffe.

Ingen erfaring, men det ser jo ud til primært at være et partikelfilter/smagsfilter og det "Bevarer mineraler så som magnesium og kalcium" - det lover ikke at gøre noget ved hårdheden, så jeg er ret sikker på at en filter kande vil være bedre til kaffe.

Comment

Vandbehandlig

Så vidt jeg husker har den ingen indvirkning på hårdhed men er beregnet mere til dem der bor i lande med mere “forurenet vand”.

Der er 4 løsninger
      1: en filterkande - kan dog være så som så i områder med hårdt vand, da man ofte skal
      køre vandet igennem et par gange og de holder derfor ikke længe.
      2: Et lille RO filter der kan kobles på vandhanen, kan dog være et problem i lavtryk områder dvs. bygninger med til kalkede rør eller ældre etage ejendomme. Som derved kræver en pumpe for at levere det korrekte tryk.
      3: Kildevand med lavere værdier.
      4: køkkenbords RO anlæg - men kræver pladsen og ikke mindst økonomien - De er temmelig pebrede.
      Last edited by malling; 29. July 2021, 14:00.
      A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Comment

Tak for svar.
        Årsagen til spørgsmålet er, at "kaffekapslen" skriver den afkalker. Jeg fortsætter med kildevand.

Comment

Working...
        X