Opslag

Collapse
No announcement yet.

Vandopskrifter til espresso

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vandopskrifter til espresso

Jeg har igennem årene læst en del med i trådene om tilsætning af mineraler til RO eller destilleret vand - men det meste har handlet om sort kaffe. Nu har jeg så endelig købt et simpelt RO anlæg efter år med Britta og senest Peak Water, og har indtil videre brugt nogle kapsler jeg havde liggende fra Third Wave Water til espresso, men kunne godt tænke mig lidt mere fleksibilitet i hvor meget vand jeg skal blande af gangen (især fordi jeg har US versionen af kapslerne der er beregnet til 1 gallon)

Er der nogen der har erfaring med opskrifter der ikke slår espresso-maskiner ihjel? :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bare bland postevand i RO vandet op til et sted mellem 55-100 ppm. Hvis vandet i Aarhus smager dårligt kan du kulfiltrere det - det er sådan Pentair Everpure's sygt dyre RO systemer til espresso fungerer.

Comment

Jeg har en masse mineraler liggende fra min "bland-selv" periode. Dem må du gerne hente. Har også links til en del blandinger fra baristahustle, home-barista etc

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
      Selvstændig hos Alex Kaffe.
      Udelukkende på eBar som privatperson

Comment

hvilke mineraler har du liggende ?
        Hario V60, Clever dripper, Aeropress, Phin, Bialetti 3 kops, Eva solo og stempelkander.

FZ—RR Baby roaster

Comment

Oprindeligt indsendt af MikkelCof Se indlæg
          hvilke mineraler har du liggende ?
          Calcium citrate, calcium clorid, magnesium clorid, magnesium sulfat, kalium og natrium bikarbonat. Alt hvad der skal til[emoji846]

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
          Selvstændig hos Alex Kaffe.
          Udelukkende på eBar som privatperson

Comment

Working...
          X